Retourbeleid
Voorwoord:
Ons hoge serviceniveau is een belangrijke pijler in ons bedrijfsproces. We zijn er dan ook erg trots op dat retourneren bij ons vrijwel niet voorkomt.
Mocht er dan toch iets retour gestuurd moeten worden dan is het ons doel jou als gewaardeerde klant zo blij mogelijk te maken door de juiste oplossing te bieden. Van volledige terugbetaling tot alternatief product. Samen komen we er altijd uit.
Elk product wordt tijdens en na het productieproces onderworpen aan een strenge kwaliteitscontrole. Alvorens het product naar jou wordt verstuurd wordt het product nog eens onderworpen aan deze kwaliteitscontrole.
Als de balkonbank of andere producten niet aan jouw verwachtingen voldoen dan kun je het natuurlijk terugsturen. Houd er echter wel rekening mee dat je zelf de retourkosten betaalt en dat er een retourtermijn van 14 dagen geldt na ontvangst van het product. Mocht het product op jouw afleveradres met schade aankomen of een mankement hebben dan betalen wij uiteraard de retourkosten en zoeken we altijd eerst naar een oplossing. Let op! Een vereiste is dat je bij ontvangst de verpakking controleert op schade. Als er schade is, maak je foto’s van de schade en schade aan de pakketinhoud. Maak ook foto’s van schade aan verpakkingen in relatie tot de schade aan de inhoud. Deze informatie heb ik nodig voor het indienen van een claim bij de vervoerder.
Dan nog even dit. Als je een pakket gaat ontvangen via een externe transporteur of pakketservice dan krijg je kort van te voren een e-mailbericht van de pakketbezorger met de melding van het geschatte tijdvak waarin je pakket wordt bezorgd. In dit e-mailbericht staat een link naar verschillende opties om je levering te wijzigen. Denk aan een neerzet toestemming of het laten afgeven bij de buren. Stem je hiermee in, dan geef je de chauffeur van de pakketbezorger of externe transporteur toestemming om alleen dat specifieke pakket op een veilige plaats bij je huis neer te zetten of bij de buren af te geven. Hiervoor geef jij als consument toestemming aan de pakketbezorger. Op dat moment zijn wij niet meer verantwoordelijk voor welke schade of vermissing dan ook. Alle kosten die hieruit voortvloeien zoals extra verzendkosten, retourkosten, schade en vergoeding aan het product voor een niet-compleet en dus onverkoopbaar product, zullen voor rekening zijn voor jou als verantwoordelijke consument.
Retourvoorwaarden- en instructies:
- Let op! Een vereiste is dat je bij ontvangst de verpakking controleert op schade. Als er schade is, maak je foto’s van de schade en schade aan de pakketinhoud. Maak ook foto’s van schade aan verpakkingen in relatie tot de schade aan de inhoud. Deze informatie heb ik nodig voor het indienen van een claim bij de vervoerder.
-
Je mag het product wél in elkaar zetten of uitproberen om te testen hoe het zit of hoe het eruit ziet. Doe dit na ontvangst zo snel mogelijk en binnen de 14 dagen bedenktijd. Onderhoudsmiddelen zoals teak sealer of olie kunnen na openen verpakking niet meer geretourneerd worden.
-
Je mag de balkonbank of een ander product niet eerst in gebruik nemen en later bepalen om de bank te retourneren. Dit is bedoeld om de risico’s op beschadigingen en gebruikssporen te elimineren.
-
Laat de (kartonnen) verpakking(en) en de eventuele stootbeschermers intact gedurende de overweging periode van 14 dagen. Op deze manier wordt de beste bescherming gewaarborgd.
-
Verpak de onderdelen op dezelfde wijze als je het aantrof en plaats ze terug in doos zoals ze op de originele manier waren verpakt en geplaatst. Op deze manier wordt de beste bescherming gewaarborgd. Mocht het niet lukken of je bent er niet zeker over; neem dan altijd eerst contact op alvorens je het product retour stuurt.
-
Zorg ervoor dat je meegeleverde bevestigingsmaterialen dusdanig verpakt dat ze geen schade kunnen maken aan het verpakte product. Denk aan metalen bouten of uitstekende delen. Wikkel bijvoorbeeld een stuk karton om de bevestigingsonderdelen heen en plak deze dicht met tape.
Je hebt na ontvangst 14 dagen bedenktijd om een retourverzoek in te dienen. Hiervoor kun je een mail sturen naar info@hetbalkonbankje.nl. Vermeld hierbij het ordernummer en de reden van retour. Vervolgens plannen wij een pick-up afspraak in met onze vervoerpartner of krijg je instructies om het in te leveren bij het dichtstbijzijnde inleverpunt van de pakketbezorger.
Retourkosten
Het verzekerd retourneren van een product bedraagt dezelfde kosten als voor het verzenden. Bekijk hier de retourkosten voor binnen en buitenland. Voor het buitenland zijn de retourkosten per land verschillend. Je kunt het product zelf ook terugbrengen. Neem hiervoor echter eerst contact met ons op om een afspraak in te plannen.
Zodra het product retour is gekomen dan zullen we het product controleren op eventuele beschadigingen en gebruikssporen. Als het product door de controle is gekomen dan zul je binnen 14 dagen – minus de door ons vooruitbetaalde retourkosten – worden terugbetaald. Mocht er buiten jouw schuld om schade of een technisch mankement zijn, dan betalen wij het volledige bedrag terug, ruilen we het product kosteloos om indien mogelijk of zoeken we een andere oplossing. Het komt altijd goed!
Let op! Een vereiste is dat je bij ontvangst de verpakking controleert op schade. Als er schade is, maak je foto’s van de schade en schade aan de pakketinhoud. Maak ook foto’s van schade aan verpakkingen in relatie tot de schade aan de inhoud. Deze informatie heb ik nodig voor het indienen van een claim bij de vervoerder.